Témata konference
Pondělí 29.6.2009
Právní a systémový rámec poskytování vysokoškolského poradenství v ČR a v zahraničí.
Kontextuální dimenze vysokoškolského poradenství ve vztahu k typu vysoké školy a regionálním potřebám. Vysokoškolské poradenství v kontextu vysokoškolské pedagogiky v 21. století (síť, metody, formy, strategie, financování, vzdělávání vysokoškolských poradců, paradigmata vysokoškolského poradenství a vysokoškolské pedagogiky).
Organizační dimenze vysokoškolského poradenství
- Profesní a odborná různorodost vysokoškolských poradců jako klíčový fenomén
- Akademický pracovník, determinanty a proměny, diferencovanost rolí a profesního výkonu Kariérní řád
- Znalostní management, integrace perspektiv
- Podpora mladých akademických pracovníků v začátku profesní kariéry
- Nové role a charakteristiky vysokoškolských studentů v ČR a EU
- Odborná, institucionální a mezinárodní spolupráce.
Obsah a metodologie vysokoškolského poradenství
- Nástroje řízení poradenské praxe, supervize
- Etika, hodnoty a dilemata v poradenské praxi
- Technologie v terciárním vzdělávání jako nástroj i problém v poradenské práci
- Otázky multikulturality související s mobilitou studentů a vysokoškolským poradenstvím
- Efektivní strategie vysokoškolské výuky, kultura učení, speciální vzdělávací potřeby v terciárním cyklu
- Nové a aktivizující metody vysokoškolské pedagogiky celoplošného, kompenzačního i individuálního typu
- Prezentace rozvojového projektu Rozvoj vysokoškolského poradenství v ČR a dalších řešených projektů se zaměřením na vysokoškolské poradenství
- Prezentace řešených projektů se zaměřením na vysokoškolskou pedagogiku
Úterý 30.6.2009
- Studijní, pedagogické a sociálně právní vysokoškolské poradenství. Otázky, problematika, legislativní rámec, sociální práce na akademické půdě.
- Psychologické vysokoškolské poradenství
- Speciálně pedagogické vysokoškolské poradenství
- Profesní a kariérové vysokoškolské poradenství
- Duchovní poradenství v 21. století
- Vysokoškolská pedagogika. Současné postavení vysokoškolské pedagogiky jako vědního oboru a v CŽV akademických pracovníků. Paradigmata vysokoškolské pedagogiky.
Důležité informace k aktivní (pódiovému vystoupení, prezentaci formou posteru) nebo pasivní účasti na konferenci.
Změna programu vyhrazena